Waarom uw webshop logistiek uitbesteden?

Uw webshop logistiek uitbesteden

U wilt zich als internet ondernemer volledig richten op uw kernactiviteiten. U heeft er daarom waarschijnlijk voor gekozen om de logistieke operaties van uw webwinkel uit te besteden aan een logistiek dienstverlener. De voordelen die hieraan verbonden zijn, vindt u hieronder op een rij:

Alle processen onder één dak

Door de logistieke operaties van uw webwinkel te centraliseren, bespaart u geld en tijd. Ook wordt de service die u aan uw klanten levert beter. De verwerking van orders gebeurt immers onder één dak, waardoor er meer controle is over de processen en fouten voorkomen worden. Daarnaast beschikt een logistiek dienstverlener over voldoende personeel en materiaal om alle processen efficiënt en snel te laten verlopen.

Wat is webshop logistiek?

Webshop logistiek uitbesteden is de hele logistieke bewerking die achter een webshop zit in vertrouwde handen achterlaten. Dit betekent dat het magazijn, het transport en de klantenservice onderdeel van webshop logistiek zijn. De logistieke bewerking begint bij het magazijn. Het magazijn is waar alle producten worden opgeslagen en waar deze producten worden uitgezocht om bij de klant gaan bezorgd te worden.

Als een klant iets via een webshop besteld, stuurt de shop toch dit naar het magazijn. Hier werkt een bedrijf als DM Direct Mail dan mee samen om de bestelling verzamelen en daarna via transport naar de klant te sturen. Ook in transport is er veel mogelijk in webshop logistiek. Door middel van eigen auto’s of samenwerking.

Dit betekent webshop logistiek uitbesteden ook

Webshop logistiek betekent vooral mensen een plezier doen. Door de producten die ze willen hebben snel en betrouwbaar te leveren, zorg je ervoor dat ze blij zijn met je dienstverlening. Omdat ze zich gehoord en geholpen voelen. Die online bestelling is immers niet voor niks gedaan.

Natuurlijk wil je daar als verkoper wel iets voor terug. De winstmarge op de producten die je verkoopt moet hoog genoeg zijn om het allemaal te kunnen betalen: de inkoop, opslag, afhandeling en levering van bestellingen. En ook nog wat winst overhouden. Zonder winst kan ook een webshop niet draaiende blijven!

Fulfilment diensten voor jouw webshop

Om ervoor te zorgen dat jouw webshop een succes wordt, moet je niet alleen de bestellingen van klanten verwerken, maar ook de verzending ervan. Als je merkt dat jij dit allemaal alleen maar kunt overzien door eindeloos lange dagen te maken, dan is het tijd om hulp in te schakelen.

Je kunt hiervoor een fulfilment bedrijf inschakelen. Dit bedrijf regelt alles rondom de afhandeling van jouw webshop. Ze bieden verschillende soorten diensten aan en hierbij staan ze altijd klaar voor jou om hun vakkennis met jou te delen.

Wat zijn de voordelen van een fulfilment partner?

Eén van de grootste voordelen van webshop logistiek uitbesteden is dat je er niet meer over na hoeft te denken wat je allemaal moet doen om de bestelling van je klanten in juiste banen te leiden.

Wij kunnen wij voor u als fulfilment bedrijf bieden:

  • Real-time controle
  • Retouren afhandeling
  • Voorraadbeheer
  • Pick & Pack
  • Inslag & opslag
  • Een koppeling met uw webshop
  • Verzenden

Pick & pack

Pick & pack is een essentieel onderdeel van e-commerce fulfilment, waarbij een grote verscheidenheid aan producten moet worden georganiseerd en verzonden op het juiste moment en op de juiste plaats. Pick and pack is een cruciale stap in het fulfilment proces, een stap die door veel nieuwe e-commerce ondernemers enigszins over het hoofd wordt gezien.

Als je ooit iets online hebt besteld en het komt dagen of zelfs weken later bij je aan in een kapotte doos met een groot logo erop, dan weet je precies waar ik het over heb. Pick and pack is een eenvoudig concept: het magazijn neemt de lijst met bestellingen van die dag door en pakt die artikelen uit de rekken, zodat ze kunnen worden ingepakt om naar de klanten te worden verzonden.

Als het op pick and pack aankomt, zijn er over het algemeen twee verschillende soorten fulfilment bedrijven: zij die het goed doen en zij die het niet doen. Dit kan uw bedrijf maken of breken als het gaat om klanttevredenheid. Het is belangrijk dat u een e-commerce fulfilment service kiest die prioriteit geeft aan pick en pack. en die ujeen goede deal geven p de verzendkosten, als uw fulfilment partner niet in staat zijn om bestellingen op tijd uit te voeren, zult u snel klanten verliezen. Bij DM direct mail zijn wij hiervan als geen ander bewust.

Wat kost het om een webshop uit te besteden?

De kosten van het uitbesteden van webshop afhandeling verschillen per partij, maar er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de prijs. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om te weten of je voorraad in eigen beheer blijft of dat je wilt dat de logistieke partij jouw volledige opslag en pakketverzending regelt. Grote logistieke bedrijven bieden webwinkel eigenaren de mogelijkheid om hun afhandeling te laten doen. Dit heeft veel voordelen. Zo zijn er grote kostenbesparingen te realiseren, maar is je webwinkel ook 24/7 beschikbaar. Dit is vooral handig als je een webshop hebt die producten verkoopt die in de VS bijvoorbeeld heel populair zijn en je met jouw webshop in Nederland actief bent.

Het is voor mensen die niet bekend zijn met de logistieke wereld vaak lastig om de prijs te beoordelen van het uitbesteden van dit soort diensten. Het hangt namelijk van verschillende factoren af. Handmatig verwerken van bestellingen bij een webshop is arbeidsintensief. Een order picker moet de juiste producten pakken, in een doos doen en het adres van de klant invullen. Dit kost veel tijd en dus geld. Daarnaast maakt u zich afhankelijk van vaste medewerkers en hun verlofdagen.

Uw order optijd de deur uit

Door de logistiek van een webshop uit te besteden aan DM direct Mail bespaart u veel tijd, moeite en geld! Wij hebben jarenlange ervaring in het verwerken van orders voor onze klanten. Zo weet u zeker dat uw orders op tijd worden verwerkt zonder problemen. Als u hulp nodig heeft om uw online winkel draaiende te houden, kunnen wij u helpen! Wij hebben een ervaren team van professionals die met plezier dagelijks bestellingen voor uw klanten verzamelen en verpakken. U hoeft zich geen zorgen te maken over het inhuren van personeel of het betalen van overuren tijdens drukke periodes, aangezien wij onze diensten naar behoefte kunnen op- en afschalen.

DM direct mail inschakelen voor uw webshop logistieke afhandeling

Hopelijk heeft bovenstaande informatie verder geholpen bij het maken van een keus. Mocht u toch nog vragen hebben, dan horen we die graag en wellicht dat wij u dan nog meer antwoord kunnen geven.

Wilt u direct contact op te nemen met DM Direct mail? Bel ons dan of stuur een mail naar info@dmdirectmail.nl