Cash and refund acties, wat zijn dat?

Wat zijn cash back en refund acties?

Cash and refund acties zijn verkoopbevorderingsinstrumenten, (sales promotion) waarbij afnemers een stimulans in de vorm van geldelijke ontvangen om te kopen. Vaak gaat het om een klein gedeelte van de aanschafprijs die dan worden terugbetaald. Meestal wordt het bedrag overgemaakt nadat de afnemer een coupon o.i.d. terugstuurt naar de initiator van de refund actie. Dit wordt ook wel cashbackaanbieding of restitutie genoemd.

Voordelen voor uw klant

cash and refund acties

Enorm veel klanten vinden cash and refund, die ook wel ‘geld terug actie interessant. Veel afnemers participeren dan ook graag. Dat is niet natuurlijk ook niet vreemd. Met deze acties kunnen zij immers eenvoudig besparen op de aanschafkosten. Het enige wat zij vaak dienen te doen is een bonnetje, een ingevulde kaart of zegels up te loaden via een website of app. Daarna ontvangen zij “automatisch” een restitutie. Tegenwoordig zijn overigens ook de QR codes en barcodes een interessante methode waarmee het cash en refund proces in werking gezet kan worden.

Voordelen voor u als initiatiator van een geld terug actie

Wij kunnen wel stellen dat deze manier van sales promotie zijn sporen ruimschoots heeft verdiend. Meestal zien wij een enorme impuls die verkoopcijfers. Menig fabrikant en of retailer maakt daarom ook gebruik van deze prachtige manier van actie marketing.

Naast een toename in de afzetcijfers brengt deze vorm van campagne voeren nog een interessant voordeel met zich mee, namelijk klantinzicht. Met behulp van cash en refund campagnes kunt u namelijk zicht krijgen op het “consumentengedrag” en daarnaast kunt u door de respons een database opbouwen voor toekomstige campagnes. Ook niet onbelangrijk is het prettige gevoel dat de afnemer gaat associëren bij uw merk / c.q. product.

Bij DM- Direct Mail hebben wij diverse tools en processen ontwikkeld waarmee wij uw geld terug acties tot een succes kunnen maken.

Geld terug actie tools die wij aanbieden:

  • Verspreiden responsformulieren die zijn gepersonaliseerd;
  • Webshop en / of mobile applicatie ontwikkeling;
  • De verwerking en controle van de inzendingen;
  • Ontwerpen en vervaardigen van promotiemiddelen;
  • Overmaken van geldbedragen of registreren van tegoeden;
  • klantenservice ingeval van vragen en of onduidelijkheden;
  • Data verzamelen, analyse, optimalisatie en rapportage

Voor de meeste van onze ‘geld terug’ acties vormen onze app en of websites de basis. Deze zorgen voor aanzienlijke kostenbesparingen. Dit vanwege een responsverwerking die geautomatiseerd is. Overigens geldt dit ook voor een groot gedeelte in de communicatie met de deelnemers van de actie.